zondag 18 januari 2015

Gezonde havermout koekjes


Vandaag ik heb gezonde koekjes gemaakt!
Mijn zoontje van 1 jaar krijgt tussendoor wel eens een soepstengeltje, rozijntjes of een stukje komkommer. 
Ben zelf absoluut geen fan van zoete koeken uit de winkel vol met chocolade en een laagje glazuur. Het verbaasd me ook steeds weer met welk gemak jonge kinderen dit als tussendoortje krijgen..

Daarom heb ik vandaag wat uitgeprobeerd en gezonde koekjes gemaakt. Het is een makkelijk recept en leuk om te maken!


Mijn zoontje vind "mickey" helemaal geweldig dus heb ik een uitsteekvormpje van mickey gebruikt. Het is wel een gepriegel het uit het vormpje te krijgen, maar het resultaat is erg leuk :-)

Voor mezelf heb ik 3 ronde koekjes gemaakt en hier wat lijnzaad en cacaonips aan toegevoegd!



IngrediĆ«nten: 
-250 gram havermout vlokken
-3 rijpe bananen
-2 dadels
-eetlepel kokossnippers
-theelepeltje kaneel

-eventueel wat cacaonips, honing, rozijntjes
-Verwarm de oven voor op 180 graden.
-Maak met een blender de dadels fijn. 
-Voeg hierna de havermout, bananen, kokos en het kaneel toe.
-Blend alles goed door elkaar. Het deeg moet een wat vastere structuur hebben. 
-Leg een vormpje op een bakplaat met bakpapiertje en vul deze met het deeg. Druk voorzichtig met een klein lepeltje het vormpje uit. Je kunt ook gemakkelijk een rond koekje maken zonder behulp van een vormpje.
-Maak het koekje niet te dik. Het zet namelijk erg op.
-Doe het 15 minuten in de oven op 180 graden.
-De koekjes kunnen wat plakkerig zijn maar dit is erg lekker! Hoe dunner je je koekjes maakt, hoe knapperiger ze worden! 

Veel bakplezier!

1 opmerking:

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

MMmmmmm lijkt me lekker en ook deze plaatjes zijn om te smullen .... leuk begin van je nieuwe blog x